تبلیغات
اهل بهشت - توجیه های گوناگون برای ارتکاب گناه « پیام الهی 25 »
اهل بهشت
امیدوارم روزی شود که همه ی پیام های دنیا این باشد که مهدی آمد ...
حدیث روز


ایران هلند فرانسه انگلیس آلمان
ایتالیا ژاپن عربستان کره چین

تبلیغات برای حمایت از ما



بازدید : مرتبه
تاریخ ارسال : جمعه 5 آذر 1389

پیام الهی 25 

توجیه های گوناگون برای ارتکاب گناه

بدتر از گناه، توجیه گناه و دلیل تراشی برای آن است و می توان گفت توجیه گناه یک نوع کلاهبرداری دینی است. خداوند در سورۀ قیامت آیات 14 و 15 خبر می دهد که انسان خودش بر وضع خود آگاه است هرچند در ظاهر برای خود عذرهایی بتراشد. یعنی محکمه وجدان، چنین کسی را به نیرنگ و دوروئی محکوم می کند. توجیه کردن گناه، گناه را عادی می کند و جامعه را به انجام گناه تشویق می کند و زشت را زیبا جلوه می دهد. قابل توجه است که توجیه کنندۀ گناه بر گناه خود سرپوش می گذارد بنابراین نه تنها که در راه توبه نیست بلکه او را در انجام گناه راسخ تر و جدّی تر می کند. توجیه گناه یک بلا و بیماری بوده و به صورت های مختلفی بروز می کند مثلاً ترس خود را با توجیه احتیاط و ضعف نفس خود را با توجیه حیاء و حرص خود را با توجیه لزوم تأمین زندگی و ضعف و کوتاهی خود را به عنوان قضا و قَدَر توجیه می کنند. براستی چه مصیبت و دردی رنج آورتر از این که انسان با تحریف مفاهیم ارزشمند اسلام، با دست خود، راه نجات را به روی خود ببندد؟! یا اینکه از شهادت به حق دادن اجتناب می کند و نام آن را تقیه می گذارد و یا برای رسیدن به هدف شوم خود و تضییع حق دیگری و کتمان حق، رشوه می دهد و نام آن را هدیه می گذارد.

و...

 توجیه گناه یک نوع فریب و اغفال خود و حرام است ظاهری شرعی و زیبا دارد اما باطنی آلوده (مثل هنداونه ای که ظاهری قشنگ ولی باطنی گندیده دارد). توجیهات مردم برای انجام گناه، گوناگون است مثلاً توجیهات عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، روانی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و ... که طی این پیام الهی و چند پیام آینده به آنها اشاره خواهد شد. (انشاءا...)

توجیهات عقیدتی:

مثلاً مسأله جبر و قضا و قدر یکی از توجیهات عقیدتی است وقتی به گنهکار می گویی: چرا گناه کردی؟ چرا شراب می نوشی؟  می گوید: شانس من این بود، قضا و قدر من چنین بود، چه کنم پدران ما چنین کردند ما هم چنین شدیم، عاقبت گرگ زاده، گرگ شود، مقدر نبود من نمازخوان شوم. آری! این افراد با این گفتار، از انجام مسئولیت و وظیفه فرار می کنند. خداوند در آیه 148 سورۀ مائده در مورد توجیه عقیدتی گناه می فرماید: « مشرکان می گویند اگر خدا می خواست ما مشرک نمی شدیم و پدرانمان هم مشرک نمی شدند و چیزی را تحریم نمی کردیم » به این ترتیب گناه خود را به جبر نسبت می دهند و یا در آیه 20 سورۀ زخرف که مشرکان گفتند اگر خدا می خواست ما بت ها را پرستش نمی کردیم و خداوند در جواب آنها می فرماید:  آنها جز دروغ، چیزی نمی گویند و یا هنگامی که سر مقدّس امام حسین (ع) را در شام نزد یزید ملعون گذاشتند یزید شعری خواند و به حاضران گفت صاحب این سر می گفت من برای حکومت کردن از یزید بهترم گویا این آیه را نخوانده بود که خداوند در آیه 26 سورۀ آل عمران می فرماید: « بگو خدایا! مالک حکومت ها توئی تو هستی که به هرکس بخواهی حکومت می بخشی و از هر کس بخواهی می گیری، هر کس را بخواهی عزت می دهی و به هر کس بخواهی ذلت می دهی و ...» به این ترتیب یزید خونخوار بزرگترین جنایت و گناه تاریخ را مرتکب شد و بعد گفت خدا چنین خواست که ما عزیز شویم و دشمن ما ذلیل گردد. اینگونه روی گناه خود سرپوش می گذارد و گناه خود را توجیه می کند. در همین لحظات بود که زینب کبری (س) آیه 178 سورۀ آل عمران را قرائت فرمود و یزید ملعون را خوار و ذلیل نمود.

توجیهات سیاسی:

توجیهات سیاسی گناه بسیارند مثلاً فاسدان می گویند شأن روحانی اجلّ (بدور) از این است که در سیاست دخالت کند اینها این توجیه را می کنند تا روحانیون فهمیده و تیزبین را منزوی نمایند و سپس بر خر مراد سوار شوند و به فساد و تباهی خود ادامه دهند و یا مثلاً مأمور طاغوت برای سرپوش نهادن به گناه و جنایات خود می گفت: اَلمَأمورُ مَعذور (مأمور، معذور است) با این توجیه سیاسی گناه خود را توجیه می کند و به هر کار غلطی دست می زد یا مأموران طاغوت می گفتند اگر ما مردم را تحت فشار قرار ندهیم حقوقی که می گیریم اشکال شرعی دارد!! یا وقتی به منافق تروریست می گویند چرا آیت ا... اشرفی را کشتی می گوید سازمان به من دستور داده بود. به همین راحتی جنایت هولناک را توجیه می کند! این همان است که در آیه 67 سورۀ احزاب می خوانیم: کافران در دوزخ می گویند خدایا ما از رؤسا و بزرگان خود اطاعت کردیم و آنها ما را گمراه ساختند پس بنابراین توجیهات فوق در درگاه خداوند پذیرفته نیست یا مثلاً توجیه بنیانگذاران مسجد ضرار که جمعی از منافقان مدینه در نزدیک مسجد قبا، مسجدی بنا کردند و وانمود کردند که ساخت این مسجد برای گسترش اسلام است و خواستند تا در زیر ماسک مسجد در بین مسلمانان تفرقه افکنی کنند و ضربات جانانه به پیکره اسلام وارد سازند اما خداوند علیم طی آیات 107 تا 110 سورۀ توبه آنها را فاش نمود. آری! آنها با دشمن با لباس میش با باطنی گرگ صفت بر صفوف مسلمین حمله ور می شود باید مراقب بود تا با اینگونه توجیهات اسیر شیاطین نشویم و گرنه فردای قیامت با کوله باری از گناه دیر خواهد بود (خداوندا به ما رحم کن). باید مراقب بود تا حرام خدا با شبهات دروغین، حلال نشوند. شراب را به نام نبیذ (آب کشمش) و رشوه را به نام هدیه و ربا را به نام تجارت حلال نکنند در این صورت بزرگترین گناهان با توجیهات ظاهری سرپوش گذاشته خواهد شد! و یا با توجیه حفظ امنیت که هزاران گناه و جنایت در حال وقوع است در طول تاریخ هم آمده که هارون الرشید به مدینه رفت و تصمیم گرفت حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) امام هفتم شیعیان را دستگیر و زندانی کند. هارون کنار قبر پیامبر (ص) آمد و این جنایت تاریخی خود را چنین توجیه کرد: ای فرستاده خدا، من از تو عذر می خواهم، می خواهم موسی ابن جعفر را به زندان اندازم زیرا او می خواهد میان امت تو دو دستگی ایجاد کند و خون آنان بریزد و سپس آن حضرت را به زنجیر بست و آنها را به سوی بغداد و سپس بصره فرستاد و زندانی کرد. در اینجا ملاحظه فرمودید که هارون الرشید با توجیه حفظ امنیت به جنایت خود دست زد.

« برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت، بر محمد و آل محمد صلوات »

اجرکم عندالله مجتمع قرآنی فرهنگی مسجد و حسینیه عبدالرحمن ابوزیدآباد





  

طبقه بندی: مقالات - پیام های الهی، 
ارسال شده توسط مدیر
لینک باکس